הדברת התיקן הגרמני: מה חשוב לדעת?

הוא עמיד בפני ריסוס נגד מקקים, קטן, חומק במהרה ואוהב אוכל? מי אני? התיקן הגרמני. אם התיקן הגרמני הגיע לביקור בבית שלכם או במסעדה שאתם מנהלים, צפו לטיפול ארוך ומייגע עד לצליחת המשימה בשלום.

במאמר הבא נסביר איך הגיע אלינו התיקן הגרמני, איך נדע שהוא הגיע לביקור וגם, איך מדביר מקצועי ידביר אותו? כל התשובות לפניכם.

איך התיקן הגרמני הגיע לארץ הקודש?

התיקן הגרמני הגיע לארץ הקודש בתוך קרטונים ואריזות מזון, לאור העובדה שהוא נמצא כל הזמן בחיפוש אחר אוכל. בניגוד לתיקן האמריקאי הנפוץ, הוא פעיל במשך כל השנה וכל עוד תספקו לו את המזון שהוא צריך, הוא פשוט יהיה שם.

חשוב לציין – הדברת תיקן גרמני נחשבת למורכבת ומאתגרת במיוחד, לאור העובדה שהנקבה מטילה את הביצים שלה במקום מסתור ומאפשרת לצאצאים שלה לשרוד, גם במקרה והיא תמצא את מותה.

איך תדעו שיש לכם תיקן גרמני?

התיקן הגרמני מחפש מזון ונהנה מאד לשהות במקומות חמים וצרים. לכן, תוכלו למצוא אותו בדרך כלל במטבח שלכם, בקרת בר המים, מכונת הקפה וארונות המטבח. גם החלק האחורי והחם של המקרר נחשב למקום נוח מאד עבור התיקן הגרמני.

אגב, זו בדיוק הסיבה שהוא נהנה לשהות במסעדות חמימות ולחות באזור המרכז, מה שמסביר את אחוז הטיפולים הגבוה בכל הקשור להדברות במרכז בקרב מדבירים מוסמכים שמתעסקים עם התיקן הגרמני.

אז איך תדעו לזהות אותו? ביחס לתיקן האמריקאי הנפוץ, מדובר בתיקן קטן יותר שצבעו בהיר. אורכו כ- 2 סנטימטרים, הוא בעל כנפיים אך אינו יכול לעוף ולו שני פסים שחורים על בטנו.

איך מדבירים את התיקן הגרמני?

למרבה הפלא והאתגר שבדבר, תיקן הגרמני חסין מפני הריסוס, מה שהופך אותו ללא יעיל. לכן, עם הזמן המדבירים פתחו דרכים שונות ומשונות על מנת להתגבר עליו בהצלחה.

אחת האופציות הנפוצות כיום להדברת התיקן הגרמני היא באמצעות פיתיונות ג'ל או מדבקות המכילות חומר שנקרא פרומון, הוא האחראי לפתות את התיקן ולמשוך אותו אל הפיתיון.

מכיוון שהתיקן הגרמני מאד עיקש, סביר להניח שהמדביר לא יצלח את המשימה בביקור אחד ויצטרך להגיע אליכם מספר פעמים. זו הסיבה גם שמדובר בטיפול יקר יותר ביחס להדברת מזיקים אחרים.

אגב, על כמות הביקורים והמחיר שלהם עליכם לסגור מול המדביר מראש, אתם לא רוצים הפתעות ושהמחיר יקפוץ בבית שלכם ללא סיבה מוצדקת.

איך נמנעים מהתיקן הגרמני?

לאור העובדה שהתיקן הגרמני נהנה לשהות במקומות חמים ולחגוג על המזון שלכם, הקפידו לשמור את המזון באריזות סגורות ואל תפזרו אותו לכל עבר. אגב, נקבת התיקן נוהגת להטיל את הביצים שלה על קרטונים של סופר, המהווים עבורה מצע מאד נוח. לכן, במידה והזמנתם משלוח מהסופר, אל תכניסו את הקרטונים הביתה, זה פתח לצרות.