טיפים למניעת עששת

הידעתם שעששת היא המחלה הכרונית השכיחה ביותר בילדים? על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, יותר מ-51 מיליון שעות לימוד אובדות מדי שנה עקב מחלות הקשורות לשיניים. לא רק עששת כואבת, אלא שהיא יכולה גם להוביל לבעיות בריאות חמורות אחרות אם לא מטפלים בה. 

החדשות הטובות הן שיש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע עששת. להלן 8 טיפים מאת מומחה עם ניסיון לרפואת הפה למניעת עששת.

  1. צחצחו שיניים פעמיים ביום במשחת שיניים פלואוריד. פלואוריד עוזר למנוע עששת על ידי הפיכת השיניים שלך לעמידות יותר בפני התקפי חומצה.
  2. שימוש בחוט דנטלי מדי יום. חוט דנטלי עוזר להסיר רובד וחיידקים בין השיניים ומתחת לקו החניכיים שאליהם מברשת השיניים שלך לא יכולה להגיע.
  3. אכלו תזונה מאוזנת והגבילו חטיפים ומשקאות ממותקים. סוכר הוא אחד הגורמים העיקריים לעששת, לכן חשוב להגביל את צריכת המזון והמשקאות הממותקים.
  4. השתמש במי פה. מי פה יכול לעזור להפחית את הרובד ולמנוע עששת על ידי הריגת חיידקים בפה.
  5. בקר אצל רופא השיניים שלך באופן קבוע לבדיקות וניקויים. רופא השיניים שלך יכול לעזור לזהות כל תחום לדאגה ולתת לך טיפים ספציפיים לטיפול בשיניים שלך.
  6. להפסיק לעשן. עישון מגביר את הסיכון למחלת חניכיים, שעלולה להוביל לאובדן שיניים.
  7.  דע את ההיסטוריה המשפחתית שלך. אם יש לך היסטוריה משפחתית של בעיות שיניים, אתה עלול להיות בסיכון מוגבר לפתח אותן גם כן.
  1. שים מגן פה אם אתה עושה ספורט או חורקת שיניים בלילה״. מגני פה עוזרים להגן על השיניים שלך מנזק שנגרם מפציעה טראומטית או שחיקה.'

מסקנה: עששת היא בעיה רצינית, אבל היא גם בעיה שניתן למנוע לחלוטין עם הרגלי היגיינת פה טובים״. על ידי צחצוח פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי מדי יום, תזונה מאוזנת, שימוש במי פה, ביקור קבוע אצל רופא השיניים וחבישת מגן פה במידת הצורך, אתה יכול לעזור לשמור על בריאות השיניים ולהימנע לחלוטין מעששת.'

צריך רופא שיניים? לחצו כאן לרופא שינים מומחה.

טעויות נפוצות שאנשים עושים בעת טיפול בשיניים

  1. לא לצחצח מספיק זמן: כדאי לצחצח שיניים במשך שתי דקות לפחות. כל דבר פחות מזה ואתה לא מוריד את כל הרובד והחיידקים מהשיניים.
  2. לא להשתמש בחוט דנטלי: שימוש בחוט דנטלי חשוב לא פחות מהצחצוח, אך אנשים רבים לא עושים זאת. הקפד להשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם ביום כדי להסיר רובד וחיידקים בין השיניים ומתחת לקו החניכיים.
  3. אי שימוש במי פה: שטיפת פה היא דרך מצוינת להרוג חיידקים ולרענן את הנשימה. הקפד להשתמש בו לאחר צחצוח וחוט דנטלי.
  4. אי ביקור קבוע אצל רופא השיניים: כדאי לבקר אצל רופא השיניים לפחות פעמיים בשנה לצורך בדיקות וניקיון. רופא השיניים שלך יכול לעזור לזהות כל תחום לדאגה ולתת לך עצות ספציפיות לטיפול בשיניים שלך.
  5. עישון: עישון הוא אחד הדברים הגרועים ביותר שאתה יכול לעשות עבור השיניים שלך. זה מגביר את הסיכון למחלות חניכיים ויכול להוביל לאובדן שיניים. אם אתה מעשן, תפסיק.
  6. לא ללבוש מגן פה: אם אתה עושה ספורט או חורקת שיניים בלילה, עליך ללבוש מגן פה. מגני פה עוזרים להגן על השיניים שלך מנזק שנגרם מפציעה טראומטית או שחיקה.

 

סיכום

 ביצוע טיפים אלה יכול לעזור לך למנוע עששת ולשמור על בריאות השיניים. הקפד לצחצח, להשתמש בחוט דנטלי, להשתמש במי פה ולבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים. ואם אתה מעשן, תפסיק. חבישת מגן פה יכולה גם לעזור להגן על השיניים מפני נזק.