איך התמכרות למין עשויה להשפיע על כושר העבודה שלך?

לצערנו, אנשים לעיתים נופלים להתמכרויות שונות, להן יש השפעה על אורח החיים שלהם. התמכרות למין אינה שונה – גם היא יכולה להשפיע באופן משמעותי על יכולותיו של אדם, ובין היתר על כושר העבודה שלו. להתמכרות זו יכולה להיות השפעה על היבטים שונים של החיים המקצועיים, ובמאמר זה נפרט על חלק מאלה.

 

ירידה בפרודוקטיביות

התמכרות למין בבסיסה גורמת לאנשים להיות מוסחים בדעתם ולהתעסק במחשבות או בפעילויות מיניות בשעות שאמורות להיות מוקדשות לעבודה. מסיבה זו אנשים עשויים למצוא את עצמם לא מרוכזים, ללא יכולת עמידה בדדליינים ועם מורכבות בהשלמה של פרויקטים בצורה יעילה וטובה. כך הפרודוקטיביות שלהם יורדת וזה עשוי לגרום להם להחמיץ הזדמנויות עסקיות בקריירה שלהם ולהיכשל בלבצע את עבודתם היטב. כדי לטפל בכך ולבצע תהליך של גמילה ממין, ניתן לפנות למרכז גמילה כמו רטורנו.

 

התדרדרות מערכות יחסים

אדם עם התמכרות למין עשוי גם לייצר יותר קונפליקטים בין אישיים עם הקולגות שלו במקום העבודה. כאשר יש התמכרות למין זה בא לידי ביטוי בהתנהגותו של הפרט, דבר שיכול להשתקף גם במערכות היחסים עם אנשים בעבודה, בין אם זה קולגות ובין אם זה לקוחות. לעיתים אנשים עם התמכרות למין יתנהגו בצורה בלתי הולמת לסובבים אותם, מה שמייצר מתח וריבים וסביבת עבודה לא נעימה, שלא לדבר על מקרים קשים יותר של הטרדה.

 

קבלת החלטות לא תקינה

כאשר אדם מתמודד עם התמכרות, זה עשוי לפגוע בכושר השיפוט שלו וביכולת שלו לקבל החלטות טובות ושקולות. אנשים אלה נוטים לקבל החלטות בצורה אימפולסיבית, או לתת לשלל שיקולים לא קשורים להזדחל אל תוך תהליך קבלת ההחלטות. דבר זה יכול לפגוע בעבודה עצמה, באתיקה המקצועית ובהתנהלות ראויה במקום העבודה.

 

לסיכום

להתמכרות למין יש המון השפעות מזיקות גם על החיים האישיים וגם על החיים המקצועיים. את חלקן ציינו פה אך יש כמובן גם השפעות שליליות נוספות. חשוב מאוד לפנות לעזרה מקצועית ולעצור את ההתמכרות בזמן כדי להחזיר לעצמכם את השליטה על חייכם, גם המקצועיים וגם האישיים.