איך מגלים רטיבות בבית

בתים רבים שאינם נהנים מרמת אטימות טובה או מתחזוקה תקינה של תשתיות וצנרת המים סובלים מרטיבות מדי פעם. זה יכול לקרות בגלל פיצוץ בצינורות שנמצאים בתוך הקירות והמרצפות, וזה יכול להגיע מלמעלה, מהגג שאינו נאטם ולכן דולף בחורף או שמחלחלים בו משקעים לאט לאט. סכנת הרטיבות ברורה והיא יכולה לא רק לגרום לאי נעימות גדולה בגלל נזילת מים ברורה, אלא גם למחלות קשות בגלל הצטברות טחב והתפתחות של עובש, פטריות ובקטריות. זה יכול להגיע לסכנת מוות של ממש ולכן רטיבות אינה בעיה שמותר להזניח. כמו כן, בעיית הרטיבות עלולה לחלחל לתוך הקירות והיסודות, לגרום לחלודה של מוטות הברזל בתוך הבטון וכתוצאה מכך להתפוררות אפילו של הבטון.

לא חובה לשבור קירות כדי לגלות רטיבות

הסיבה שבגללה חובה לגלות כמה שיותר מוקדם את הרטיבות, היא כדי למנוע את התפתחות הלחות וההתפשטות שלה. במקרים קיצוניים מאוד, כאשר מגלים אותה יש לנקות, לייבש ולהוציא חלקים מתפוררים ולשקם את קירות הבית ואת היסודות. אם יש צורך בשבירת קירות ובנייתם מחדש זה מה שיש לעשות. מה שאין חובה לעשות זה לשבור קיר או רצפה כדי לגלות את הרטיבות עצמה. היום אפשר לגלות רטיבות בבית מבלי לשבור שום דבר, אלא אם כן יש לתקן בצורה עמוקה ויסודית. אם פעם היו צריכים לשבור את אריחי הקיר במקלחת כדי לגלות היכן יש נזילה שצנרת, היום אנחנו יכולים להשתמש במצלמה תרמית מיוחדת שמצלמת את הקיר ואת הרצפה, ו"רואה" את הנקודות הקרות של הלחות לעומת הנקודות היבשות והחמות יותר יחסית שסביבה. כך אפשר לאבחן ולדעת בדיוק היכן קורים הנזילה או הפיצוץ בצנרת ולהגיע אליהם בצורה הרבה יותר פשוטה ויעילה.

מצלמה תרמית יעילה יותר

מצלמות חדשניות אלה מצויות היום בידי אינסטלטורים רבים שיודעים לעבוד אתן במדויק. זה חוסך זמן רב וזה מאפשר להם לתת מחירים נוחים וטובים לכל תיקון כזה שנדרש בצנרת של הבית. מלבד המצלמות התרמיות המעולות שעושים בהן שימוש כזה, אפשר בקלות גם לתקן את הפיצוצים והדליפות בעזרת החדרת סיבים וצינורות מיוחדים או רובוטים שמיועדים לתיקונים האלה. יש אין ספור טכנולוגיות שחוסכות את כל השבירה המיותר על ידי כך שפשוט מחדירים שרוול פלסטי שאוטם מבפנים את הצינור שנסדק או החליד, ובכך מצליחים ליצור צנרת חלופית מבלי להחליף את כולה.

תיקון על ידי רובוטים

רובוטים ומצלמות נוספים נשלחים לצנרת ביוב או צנרת מורכבת באמת על ידי זרועות מיוחדות וסיבים אופטיים שיכולים לעקוב אחר הסתעפויות הצנרת בכל הטיה או זווית שלה. כך מצליחים לאתר רטיבות בבית גם במקומות הכי בעייתיים לגישה מבחוץ, כאלה שמצלמה תרמית תתקשה לצלם מבחוץ. האפשרויות לצילום ולתיקון צנרת מבפנים כיום רבות מאוד ומומלץ להיעזר רק באינסטלטורים שהתמחו בכך והם יודעים מה לעשות.