איך בוחרים פתרון סליקה לאתר שלכם?

אם יש לכם חנות אונליין, אתם צריכים לבחור שער תשלום מתאים. הכוונה לתוכנה, שמתממשקת בצורה מאובטחת בין האתר לבין אופן התשלום המועדף על הלקוחות – חשבון בנק, כרטיס אשראי, כרטיס מתנה, ארנק דיגיטלי וכו'.

בחירת פתרונות סליקה היא קריטית להצלחה שלכם, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין מה עליכם לקחת בחשבון.

סוגים של עמודי תשלום

ככל שהעסק גדל, שער התשלום של האתר אמור להיות מסוגל להתרחב ללא מאמץ. אלה שלושת הסוגים הקיימים:

  • טופס מאובטח – פרטי התשלום נשלחים באמצעות הטופס, שמכיל את כל הנתונים ומעביר אותם לשער התשלום באמצעות קריאות API.
  • iFrame או הפניה מחדש – או שהלקוחות מנותבים לדף תשלום מאובטח, אשר "מתארח" באתר שלכם, או שהם נדרשים להזין את המידע שלהם ב-iFrame שמשובץ באתר.
  • שער תשלום מותאם אישית – מערכת מאובטחת, הבנויה בתוך פלטפורמת המסחר האלקטרוני. זו בדרך כלל אפשרות שמתאימה לחברות גדולות ולתאגידי ענק.

תחושת ביטחון ללקוחות

חברות גדולות משפרות כל הזמן את חווית הקנייה המקוונת, ומעלות את ציפיות הלקוחות מכל אתרי המסחר האלקטרוני. גם אם אתרים מנהלים עסק קטן, הלקוחות שלהם יצפו לאתר איכותי עם תשלום מאובטח.

למעשה, הוא לא צריך רק להיות מאובטח, אלא גם לשדר תחושת ביטחון. לדוגמה, יש שערי תשלום אשר מאפשרים לבעלי אתרים להתאים אישית את חווית התשלום כולה, כדי לשקף את הגופן, הלוגו ופלטת הצבעים של המותג שלהם. חלק מהלקוחות אפילו לא מבינים שהם מופנים לאתר של צד שלישי באופן זמני, ולכן אין להם סיבה לחשוש.

שימו לב: ודאו כי ספק שער התשלום שאתם בוחרים, מורשה לפעול בהתאם לתקני אבטחת מידע כמו PCI-DSS.

הליך תשלום ידידותי

על פי סקר שנערך, יותר מ-25 אחוז מהלקוחות ינטשו את הליך הרכישה אם ייאלצו להירשם לאתר כדי להשלים אותו. אם תשתמשו בעגלת קניות של צד שלישי עם הליך הרשמה מובנה, חשוב שתאפשרו גם לבצע תשלום בתור "אורחים". כמו כן, שער התשלום אמור לאפשר לקמעונאים להסיר שדות לא רצויים, ליצירת תהליך תשלום פשוט יותר.

אפשרויות תשלום מרובות

המחקרים מוכיחים שיותר ויותר צרכנים, מבצעים את הקניות שלהם דרך הטלפון הנייד. זה אומר שכאשר אתם מעריכים את אפשרויות שער התשלום שלכם, אתם צריכים להקפיד לספק חווית תשלום מותאמת למכשירים מכל הסוגים.

שערי התשלום עשויים להציע מספר תכונות, ועליכם לבחור בהתאם לצרכים העסקיים שלכם. לדוגמה, אם אתם מספקים את המוצרים והשירותים שלכם ברחבי העולם, שער התשלום צריך לספק פתרון גלובלי, ולקבל מספר כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב ומטבעות, בהתבסס על מדינות שונות.

שערי תשלום משפיעים גם על יעילות האתר. הקפידו לברר אם שער התשלום הנבחר תומך בחשבונית אלקטרונית, בחלוקה לתשלומים, בתזכורות טקסט/מייל ללקוחות וכו'.