מהי ספריית קוד פתוח?

ספריות קוד פתוח הן ספריות תוכנה הזמינות עבור אחרים לשימוש, שינוי ושיתוף. סוג זה של ספרייה משמש לעתים קרובות בהקשר של פיתוח תוכנה.

קהילת ספריית הקוד הפתוח היא אחת הקהילות התוססות ביותר באינטרנט.

ספריות קוד פתוח הן סוג של תוכנה שמפותחת ומשתפת באופן חופשי על ידי מתכנתים, שרוצים לשתף פעולה בפרויקט.

ספריות קוד פתוח הן בדרך כלל חינמיות לשימוש, אך חלק מספריות קוד פתוח דורשות מהמשתמש לשלם עבור השירות. המחיר עשוי להשתנות מספריה אחת לאחרת.

ספריית קוד פתוח היא ספרייה שפותחה על ידי קהילת אנשים והופכת לרשות הציבור לשימוש.

ספריות קוד פתוח משמשות לא רק לפיתוח תוכנה, אלא גם למטרות חינוכיות. סוג זה של ספרייה נקרא לעתים קרובות פרויקט קהילתי מכיוון שהוא נוצר בשיתוף פעולה על ידי אנשים רבים מרקעים שונים.

פרויקט קוד פתוח יכול להיות כלי חינוך, מערכת הפעלה או יישום אינטרנט. דוגמה נפוצה לספריות קוד פתוח הן מערכת ההפעלה לינוקס ותוכנת הבלוגים של וורדפרס.

 

מערכת ההפעלה לינוקס

לינוקס היא מערכת הפעלה חינמית בקוד פתוח המשתמשת בליבת לינוקס, ליבת מערכת הפעלה דמוית יוניקס. הוא משמש לעתים קרובות במחשבים אישיים, שרתים, סמארטפונים ומכשירים אלקטרוניים אחרים.

לינוקס קיימת כבר למעלה מ-25 שנה וראתה שינויים רבים. היא התפתחה מההתחלה הצנועה שלה והפכה לאחת ממערכות ההפעלה הפופולריות ביותר בעולם.

לינוקס היא חופשית לשימוש ופועלת על מגוון רחב של חומרה, כולל מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, שרתים, סמארטפונים וטאבלטים. ניתן למצוא אותו בכל דבר, ממכוניות ועד נתבים. לינוקס משמשת גם בכמה חברות שמות גדולות כמו גוגל ואמזון.

לינוקס מציעה המון יתרונות שהופכים אותה למערכת הפעלה אטרקטיבית עבור אנשים רבים – היא חינמית לשימוש, היא קוד פתוח כך שכל אחד יכול לתרום לפיתוח שלה והיא תואמת לרוב החומרה. אולי זו לא האפשרות הטובה ביותר עבור כולם, אבל לינוקס כן מציעה משהו לכולם!

מערכת ההפעלה לינוקס היא כלי רב עוצמה עבור מפתחים, במיוחד אלה שעובדים עם שרתי אינטרנט, מסדי נתונים ויישומים מבוססי אינטרנט אחרים. יש לו גם מוניטין של אמין יותר מ-Windows או Mac OS X.

לינוקס היא גם בחירה מצוינת למשתמשים ביתיים שרוצים להתנסות בתוכנה חדשה מבלי להוציא כסף על רישיונות תוכנה או שדרוגים בכל פעם שיוצאת גרסה חדשה.

 

React

React היא ספריית JavaScript לבניית ממשקי משתמש.

React נוצרה על ידי פייסבוק ב-2013 ומאז היא הפכה לאחת מספריות ה-JavaScript הפופולריות ביותר. זה שימש חברות כמו נטפליקס, אובר, Airbnb, טוויטר ואינסטגרם.

React היא ספרייה הצהרתית המסייעת לך ליצור ממשקי משתמש אינטראקטיביים המבוססים על נתונים שניתנו על ידי השרת. זה מאפשר לך להתמקד במה שהאפליקציה שלך צריכה להיות ולא איך היא צריכה להיראות או להתנהג.