שיווק אורגני לעומת שיווק ממומן

שמעת פעם על חוק המשיכה? זוהי פילוסופיה שמשמעותה שאנו יכולים למשוך לחיינו כל מה שאנו מתמקדים בו. במילים פשוטות יותר, מחשבות חיוביות יביאו באופן טבעי חיוביות בדרך שלך.

שיווק אורגני עובד בצורה דומה. המטרה היא למשוך את הקהל שלך באופן טבעי למותג או לעסק שלך. אבל איך עושים את זה?

במאמר זה נעבור על מהו שיווק אורגני וכיצד הוא שונה משיווק ממומן.

מהו שיווק אורגני?

שיווק אורגני הוא אסטרטגיה שמייצרת תנועה לעסק שלך לאורך זמן ולא באמצעות שיטות בתשלום. זה כולל פוסטים בבלוג, פוסטים אורחים, ציוצים ללא תשלום ועדכוני פייסבוק. שיווק אורגני משתמש בקידום אתרים, מדיה חברתית ומגוון ערוצים אחרים כדי להגביר את המודעות למותג.

 

המטרה העיקרית של שיווק אורגני היא להגביר את המודעות למותג ולבנות קשר עם הקהל שלך, בין אם באמצעות תוכן חינוכי או משעשע. כמובן, כעסק, תזדקק למספר דרכים למשוך לידים ולהמיר משתמשים. שיווק אורגני הוא רק דרך אחת לעשות זאת (שיווק בתשלום הוא אחר)

 

עם שיווק אורגני, אתה יכול למשוך מבקרים לאתר שלך, אשר בתקווה ימירו ללקוחות בתשלום בסופו של דבר. המטרה היא לשמור על העסק שלך בראש כשמגיע הזמן לצרכן לקבל החלטות רכישה.

 

בנוסף, שיווק אורגני משפיע על מאמצי השיווק שלך בתשלום מכיוון שאם מישהו נתקל באתר שלך באופן אורגני, תוכל למקד אותו מחדש מאוחר יותר עם מודעות בתשלום (במדיה חברתית, מנועי חיפוש וכו').

 

בסופו של דבר, המטרה של שיווק אורגני היא להביא תנועה לאתר שלך. בעוד שתשתמש בערוצי מדיה חברתית, המקום הטוב ביותר לבלות את זמנך בשיווק אורגני הוא קידום אתרים. למעשה, SEO מוביל יותר תנועה ממדיה חברתית אורגנית לכן מומלץ ללמוד באופן עצמאי בניית אתרים בוורדפרס וקידום אתרים, על מנת לקדם את העסק שלך באופן עצמאי ללא תלות במקדם אתרים.

 

כדי למדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק האורגני שלך, תבדוק איזה תוכן מוביל את מרבית התנועה לאתר שלך, לידים שנוצרו מאותם מסעות פרסום, ואילו ערוצים מניבים את הכמות הגבוהה ביותר של תנועה בעלת המרות גבוהות לאתר שלך.

דוגמאות לשיווק אורגני

בואו נסתכל על כמה דוגמאות לשיווק אורגני:

  • פוסטים במדיה חברתית ללא תשלום בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, וכו'.
  • פוסטים בבלוג (עצם הפוסט הזה שאתה קורא הוא מאמץ שיווקי אורגני)
  • פוסטים אורחים
  • תוכן שנוצר על ידי משתמשים
  • ניוזלטרים באימייל
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • יחסי ציבור באינטרנט ויצירת קישורים
  • יוטיוב

שיווק אורגני לעומת שיווק ממומן

בעוד ששיווק אורגני מתמקד ביצירת תנועה לאתר שלך לאורך זמן, שיווק לא אורגני, או שיווק בתשלום, משתמש בשיטות בתשלום כדי למקד, להגיע, למשוך ולהמיר קהלים במהירות.

 

אסטרטגיות שיווק לא אורגני כוללות מודעות חיפוש בתשלום, מודעות מדיה חברתית בתשלום, פוסטים ממומנים, מודעות תצוגה, מודעות וידאו ב-YouTube וכו'. בעזרת מדיה בתשלום, תוכל למקד במיקרו-מטרה לקהל האידיאלי שלך ולהגיע לאנשים שאולי מעולם לא שמעו על העסק שלך אחרת. .

 

בעוד ששיווק אורגני דומה יותר לשיווק מפה לאוזן, שיווק בתשלום דומה לשיווק ממוקד מכירות. המטרות של השניים שונות מאוד. האחת היא למשוך קהלים ולהגביר את המודעות למותג והשנייה היא להמיר קהלים בקמפיין ספציפי.

 

תוכל למדוד את הצלחת השיווק בתשלום באמצעות החזר על הוצאות פרסום (ROAS), הגדלת הופעות, השגת שיעורי המרות גבוהים וכו'.

סיכום

שיווק אורגני עוסק בהבאת אנשים אליך, במקום להגיע לאנשים באמצעות שיטות בתשלום. עם שיווק אורגני, תיצור מספר סוגי תוכן כדי להשאיר אנשים מעורבים ומתעניינים במותג שלך. כשמגיע הזמן לקבל החלטת רכישה, הם יחשבו עליך קודם.