איך מבצעים החלקת בטון?

בטון הוא חומר מרוכב העשוי ממלט, מים ואגרגט. האגרגט הוא בדרך כלל חול, חצץ או אבן כתוש. לאחר מכן יוצקים את תערובת הבטון לתוך תבנית להתייצב ולהתקשות.

בטון הוא אחד מחומרי הבנייה הנפוצים ביותר בעולם. זוהי תערובת של מלט, מים ואגרגט שמתקשה עם הזמן. ניתן להפוך את הבטון לחלק יותר על ידי שימוש בתהליך הנקרא shotcreting. תהליך זה כולל ריסוס בטון עם כדורי מתכת קטנים. המשטח המתקבל הרבה יותר חלק ממה שהיה מרוסס במים או נוזלים אחרים.

תהליך החלקת בטון הוא שלב חיוני על מנת להבטיח שהבטון יהיה מפולס ואין בו בליטות. תהליך החלקת בטון יכול להיעשות ביד או במכונה, אך זהו תהליך שלוקח זמן.

ישנם שני סוגים עיקריים של מכונות המשמשות להחלקת בטון: רטט ותנודה. מכונות רטט משתמשות במנוע שגורם למכונה לרעוד קדימה ואחורה, בעוד שמכונות מתנודדות משתמשות במנוע שגורם למכשיר לנוע מצד לצד. שתי השיטות פועלות היטב להחלקת משטחים מחוספסים, אך מכונות נדנוד הן יקרות יותר ודורשות תחזוקה רבה יותר מאשר מכונות רטט.

בטון הוא תערובת של מלט, מים וצבר. אגרגט יכול להיות חול, חצץ או אבן כתוש. הוא משמש בדרך כלל כחומר בניין. בטון הוא חומר הבנייה הנפוץ ביותר בעולם.

ישנם שני סוגי בטון:

  •  בטון צמנט פורטלנד
  • בטון מוגז (AAC)

בטון הוא חומר המשמש ליצירת דברים רבים ושונים, כגון מדרכות, מבנים וגשרים. ניתן לייצר בטון ממרכיבים שונים כולל מים ומלט.

ישנם שני סוגי בטון: חלק ומחוספס. בטון חלק פופולרי יותר מאשר מחוספס מכיוון שקל יותר לנקות אותו והמשטח חלק יותר. השימוש בבטון חלק בבניינים גדל בשנים האחרונות מכיוון שיש לו אורך חיים ארוך יותר מבטון גס, שעלול להיסדק לאחר מספר שנות שימוש.

בטון חלק הוא סוג של בטון המשמש למגוון מטרות. זוהי תערובת של צמנט פורטלנד, חול ומים. לאחר מכן מערבבים היטב את התערובת ויוצקים לצורות ליצירת הצורה הרצויה. התערובת תוותר לייבוש 4-5 ימים לפני הוצאתה מהצורה. ניתן להשתמש בבטון מסוג זה במגוון דרכים כגון שבילים, שבילי גישה, פטיו, מרפסות בריכה ועוד.

תהליך החלקת בטון הוא די פשוט. זה כרוך בשימוש בצוף כוח, שהוא מכונה שניתן לשכור או לקנות. לצוף הכוח יש משטח שוחק שעוזר להסיר כל פגמים על משטח הבטון. תהליך זה נקרא גם "צף" מכיוון שהוא כולל שימוש במים וכן בציפה הכוחנית ליצירת משטח חלק על הבטון.

תהליך החלקת בטון יכול להיות משימה קשה, אבל זה לא חייב להיות. במאמר זה נסקור את השלבים שעליך לנקוט על מנת ליישם בצורה חלקה ויעילה שכבת בטון.

שלב 1: הכן את המשטח ליישום

על מנת להכין את המשטח ליישום, יש להתחיל בניקוי יסודי. משמעות הדבר היא לטאטא כל פסולת או חומרים אחרים שעלולים למנוע מהבטון להידבק למשטח. כדאי גם לוודא שאין סדקים או פגמים אחרים על פני השטח לפני שתמשיך.

שלב 2: מדדו את החומרים שלכם

על מנת למדוד את החומרים שלך, תזדקק לדלי מים ושקית תערובת מלט. לאחר מכן עליך למדוד לפחות ליטר אחד של מים לכל 10 פאונד

תהליך החלקת בטון הוא משימה מאוד גוזלת זמן ומאומצת. ניתן לעשות זאת ביד או במכונה, אך שתי השיטות לוקחות יותר מדי זמן ואינן יעילות.

ניתן לפשט את תהליך החלקת הבטון בעזרת גלגלת אספלט. גלגלי אספלט הם בצורת גלילית ויש להם תוף פלדה עם חורים עגולים על פני השטח. תוף זה מופעל בדרך כלל על ידי מנוע או מנוע בנזין המסובבים את התוף במהירויות גבוהות. רולים אלו נקראים גם גלגלי אספלט או גלגלי כביש מכיוון שהם משמשים בעיקר להחלקת כבישי אספלט.

גלילי אספלט משתמשים בשילוב של לחץ ומהירות כדי לייצר משטחים חלקים על חומרי מדרכה כגון לוחות בטון, זפת, חצץ וכו'.