הכנת תיק שטח – מה אתם צריכים לקחת בחשבון?

תיק שטח נועד לאפשר לכם להכין את המבנה או האזור לכל תרחיש שעלול להתרחש. למרות המחשבות החיוביות, תוכלו למצוא את עצמכם מתמודדים עם המון בעיות שונות. זוהי הסיבה שבגללה חובה להכין תיק שיכלול בתוכו את כל המידע הרלוונטי. הכנת תיק שטח עשויה להביא לכך שתדעו בדיוק מה אתם צריכים לעשות בזמן אמת. לא תמצאו את עצמכם מתמודדים עם מפגעים שונים שיביאו אתכם למצב של קריסה. אז מה בעצם צריך לכלול בתוכו אותו תיק שטח שאתם מכינים?

תיק שטח מותאם למבנה שלכם

ברחבי הרשת תוכלו למצוא לא מעט תיקי שטח מוכנים. אך אינכם יכולים להגיש את התיק המוכן לרשויות מכיוון שהוא לא מתאים למבנה שלכם. על מנת שתוכלו להפיק את מירב התועלת מתיק השטח הוא צריך להיות תיק שמתאים לכם כמו כפפה ליד. ברגע שהתיק מתאים לכם הוא גם יעשה את העבודה הכי טובה שיש. אם התיק לא יהיה מתאים לכם, לא תוכלו להשתמש בו בזמן אמת. כמובן שתוכלו להתבסס על תיק מוכן, אך תתאימו אותו למבנה הספציפי שלכם.

חלוקת תפקידים בין העובדים

בין אם אתם מכינים תוכנית ארגון בטיחות של אתר בניה או כל תיק שטח אחר חובה שתהיה חלוקת תפקידים. חלוקת תפקידים בין האנשים השונים שאמורים להיות במקום בזמן אמת. החשש הכי גדול שלכם יהיה שהמצב כולו יצא משליטה בגלל שכל אחד ירצה לקחת אחריות על האירוע. תיק השטח אמור להיות זה שקובע מי צריך לעשות ומה כל אחד נדרש לעשות בזמן אמת.

הכינו את עצמכם לכל תרחיש

הכי חשוב שלא תגבילו את עצמכם מבחינת המוכנות לאירועים שונים. אתם צריכים לדאוג להכין את עצמכם לכל תרחיש ולכל אירוע חירום. בסופו של יום אינכם יכולים לדעת מה עלול לקרות ממש בזמן הקרוב. חלק לא קטן מתרחישי האימים מגיעים מבלי שאתם תהיו מוכנים אליהם. אך הכי חשוב שהם לא יתפסו אתכם ללא תוכנית בארון. תיק השטח אמור לאפשר לכם לדעת כי גם כאשר תהיו לא מוכנים תהיה לכם תוכנית מגירה.