איך לערוך ראיון עבודה – גיוס עובדים בצורה מיטבית

כל מנהל ימצא את עצמו במצב שבו הוא נדרש לבצע ראיון עבודה על מנת לגיוס עובדים. גיוס עובדים בצורה מיטבית מתחיל קודם כל מעריכת ראיון עבודה ברמה גבוהה. אם ראיון העבודה יהיה לוקה בחסר המשמעות היא שהעובדים לא יהיו מתאימים. מיותר לציין מה יקרה כאשר העובדים שתגייסו לתפקידים שונים בתוך העסק יתגלו כלא מתאימים. אז רגע לפני שאתם מתחילים את ראיון העבודה, אנו כאן על מנת לסייע לכם. במאמר הבא נספק לכם טיפים חשובים שיאפשרו לכם לקיים ראיון עבודה אידיאלי. כך תוכלו לדעת מה לשאול בראיון עבודה, ומה אתם מוכרחים לבדוק לפני שתקבלו כל עובד לעסק שלכם.

אין צורך להיות יותר מידיי רשמיים

עליכם לקחת בחשבון כי כאשר עובדים מגיעים לראיון עבודה הם גם ככה לחוצים. אין סיבה שתהפכו את האווירה להיות אווירה רשמית יתר על המידה. זה נכון שרצוי שיהיה דיסטנס מסוים בינכם לבין אותו מועמד שהגיע להתראיין אצלכם. אך אפשר להקליל מעט את האווירה על מנת שתוכלו להכיר את הבן אדם בצורה טובה יותר. כאשר האווירה היא יותר מידיי רשמית עלולות להיות כל מיני מגננות שונות. כאלה שיקשו עליכם לראות מי באמת עומד בצד השני של המשוואה.

תדאגו לפרסם משרות בכל מקום

כדי שתוכלו לנהל את גיוס העובדים בצורה נכונה מוטב כי תפרסמו את המשרה בכל מקום. כך תוכלו לקבל מספר רב של מועמדים ולדאוג כי הם יגיעו בימים ובשעות שמתאימים לכם. פרסום משרה חינם יכול לאפשר לכם להגדיל את החשיפה לאותה משרה שבה אתם מחפשים עובד. אל תכבידו על עצמכם יתר על המידה עם פזור של ימי הראיונות על מספר רב של ימים. במקרה כזה תמצאו את עצמכם הולכים לאיבוד, ומתקשים מאוד למצוא את המועמד המושלם. ברגע שהכל מסודר לכם בימים קבועים לא תהיה בעיה של מציאת המועמד המושלם.

הציבו דרישות סף לתפקיד

גם כאשר השאיפה היא להביא לכך שיתמודדו על התפקיד מועמדים רבים, אסור להתפשר. אנו מציעים לכם בחום להבין בדיוק מהם הדרישות ההכרחיות על מנת להצליח בתפקיד. אם אתם לא תבנו רשימה מסודרת של דרישות, האשמה בבחירת מועמד לא מתאים תהיה על אחריותכם. ברגע שתבנו רשימת דרישות מינימלית שהן בגדר חובה, תוכלו לסנן את המועמדים. כמובן שאת הדרישות האלה אתם מבהירים לכל מועמד במהלך ראיון העבודה. תשאלו שאלות על הדרישות הללו, ותוודאו כי אתם בוחרים את האיש הנכון לתפקיד.

דברו על עצמכם לפני הכל

המועמד שמגיע לראיון העבודה ירצה לדעת בדיוק מי אתם ומה התפקיד שלכם בעסק. עוד לפני שהמועמד מתחיל לדבר, תוכלו אתם לספר על עצמכם ועל העסק עצמו. ברגע שזה קורה, יהיה לכם קל יותר להגיע אל ליבו של המועמד שנמצא מולכם. מה שגם תוכלו לגרום לו לרצות את התפקיד הרבה יותר מאשר מלכתחילה. ברגע שהמועמד הוא זה שמתחיל לדבר ראשון עלולות להופיע כל מיני בעיות במעלה הדרך. בתור אלה שמראיינים את המועמד, אתם אלה שצריכים למשוך בחוטים. התחילו אתם לדבר, ורק לאחר מכן תיתנו לו את רשות הדיבור.