הדרך הטובה לאיתור נזילות בבית שלכם – בלי לשבור קירות

תקלת נזילת מים היא תקלה נפוצה אבל יחד עם זאת היא זקוקה לטיפול מיידי ומקצועי. בעבר, איתור וטיפול בנזילה התבצע על ידי חשיפת הקיר, קדיחת חורים ושבירת קירות. כיום קיימות שיטות חדשניות ללא הרס, כמו לדוגמא איתור נזילות במצלמה טרמית.

סימנים כמו זרם חלש, טפטופים וחשבונות מים מנופחים, עלולים להדאיג מכיוון שהם מדליקים נורה אדומה שקיימת נזילה בבית. ללא טיפול מתאים ומהיר, הנזילה עלולה לגדול ולהותיר אתכם עם נזק גדול לכיס ואף לגרום לבעיות בריאותיות ואסתטיות.

מה הן הדרכים הטובות ביותר לאיתור נזילה בבית?

לפני שאנו מזמינים איש מקצוע לאיתור נזילות בבית, כדאי להכיר את השיטות החדשניות על מנת להבין את הליך הטיפול והתיקון. בנוסף, כדאי לשוחח עם חברת איתור הנזילות שיכולה לתת פרטים מדוייקים על אופן ביצוע העבודה.

כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה כמעט בכל אספקט ובפרט באיתור נזילות בצנרת, קיימות שיטות חדשניות בטכנולוגיות מתקדמות שבעזרתן ניתן לאתר נזילות בקלות, במהירות וביעילות. פתרונות אלו חוסכים את הצורך שבשבירת קירות והרס בבית, הכולל לעיתים גם שבירה של ריצוף וחידושו לאחר תיקון התקלה. חלק מהשיטות המתקדמות הן לדוגמא איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית, איתור נזילה בגז ואיתור נזילת באמצעות גלי קול.

איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית

שימוש במצלמות טרמיות נחשב לשיטת הנפוצה ביותר לאיתור נזילות בבית ובתוך צנרת. מצלמות טרמיות מזהות טמפרטורה באיזור הספציפי הנבדק בצנרת וכך ניתן לראות מה מתרחש בתוך הקיר. המצלמה הטרמית עובדת בטכנולוגייה של אינפרה- אדום. באמצעות זיהוי, סימון ושיקוף של שינויי הטמפרטורה. דבר זה עוזר לבעל המקצוע להבין היכן ממוקמת התקלה.

איתור נזילות במצלמה טרמית מסייע לאתר דליפות מים מתוצאה של איטום לא ראוי, המצלמה מעניקה נתונים שמהם ניתן ללמוד על רמת הנזק וכך לתקן ולאטום את הצנרת בהתאם למקום הנזילה.

איתור נזילות באמצעות גז

במקרים מסויימים, כאשר הדבר לא מתאפשר, אין אפשרות לסרוק את הקיר על ידי מצלמה טרמית לכן קיימת אפשרות לאתר את מקור הנזילה על ידי שימוש החדרה בגז. הגז מוחדר אל הצנרת הביתית שלכם והוא ידידותי לסביבה ואינו רעיל או מסוכן. בעל המקצוע נעזר במחשב המחובר לחיישן שבאמצעותו ניתן לגלות את ריח הגז, דבר זה מצביע על מיקום הדליפה בצנרת. שיטה זו יעילה מכיוון שבעזרתה ניתן לאתר הנזילות ולחסוך את ההרס.

איתור נזילות באמצעות גלי קול

שיטה נוספת, פופולארית גם היא לאיתור נזילות בבית היא שיטה המתבססת על גלי קול. בשיטה זו בעל המקצוע משתמש בחיישן קול מיוחד שעוזר לו לשמוע את זרימת המים בצינור בצורה טובה יותר. חיישן הקול מבצע סריקה בצנרת שבסופה מתקבלת תמונת מצב של מה מתרחש בתוך הקיר, כאשר יש נזילת מים החיישן מזהה את גלי הקול ומצביע על הימצאותה של נזילה.