איתור נזילות מים בבית

התחזוקה השוטפת של הבית, מעבר לניקיון הקבוע שלו, דורשת גם מתן תשומת לב לאפשרות של הופעת רטיבות בקירות. לא תמיד קל לגלות רטיבות שהיא תוצאה של נזילה, מאחר ולעתים הכתמים בתחילה הם קטנים וקל לפספס אותם.

כאשר ישנה נזילה בצנרת, הדבר יוביל לרטיבות באזור הנזילה, וכתוצאה מכך יכולות להיות השפעות חמורות על מצב הדירה לאורך זמן. אם כבר מזהים קירות שיש בהם רטיבות, זה אומר שהנזילה קיימת כבר זמן מה – מאחר ובדרך כלל כתמי הרטיבות מופיעים לאחר זמן, ולא מייד.

על פי היקף כתמי הרטיבות ניתן להעריך את כמות הזמן שעברה מאז שהנזילה התחילה. במקרה כזה, יש להזעיק באופן מיידי איש מקצוע שהוא מאתר נזילות מים – על מנת לעשות את התיקונים הנדרשים ולהפסיק את הנזילה.  

ההשלכות של נזילה בבית

לנזילות בבית יש כמה השלכות שליליות. באופן המיידי ביותר, מתחיל להיגרם נזק למבנה הדירה עצמו. ככל שהנזילה מתגלה במועד מאוחר יותר, הנזק הנגרם הוא גדול יותר. הרטיבות יכולה להשפיע על הקירות, וכתמי הרטיבות מתחילים עם הזמן לצבור עובש ופטריות.

מסיבה זו, מרגע שנמצאה הנזילה, יש לדאוג להפסקתה. לאחר שהקירות מתייבשים ומתחילים להתקלף – חשוב לטייח ולצבוע אותם. כתמים של טחב מזיקים לבריאות, גם אם הקירות כבר יבשים. לכן פעולות הטיוח והצביעה חשובות כל כך.

השלכה נוספת של נזילה היא על חשבון המים של הבית. זוהי גם אחת השיטות לעלות על כך שנזילה קיימת. אם בחשבון מים מסוים ישנה עלייה פתאומית וגדולה בצריכת המים של הבית – יכול מאוד להיות שמדובר בתוצאה של נזילה בצנרת. במקרה כזה, ניתן לקבל אישור מאיש המקצוע שסותם את הנזילה על כך שהוא טיפל בבעיה, ולשלוח את הקבלה ממנו ואת האישור לרשות המים המקומית, על מנת להסביר שהעלייה בחשבון הייתה כתוצאה מהנזילה. בדרך כלל ישנה התחשבות מצד רשות המים ואותו חשבון מקוזז.

למי לפנות במקרה שיש נזילה?

מכיוון שחשוב לטפל בנזילה במהירות הרבה היותר, יש לפנות ראשית לאיש מקצוע בתחום האינסטלציה שמגיע עם המכשור הנכון ויכול לאתר בקלות את מקור הנזילה.

לאחר שמקור הנזילה נמצא, יש להיעזר באותו אינסטלטור כדי לסתום את הנזילה. במקרים רבים יש צורך בפתיחה של קירות, פעולה שגורמת ללכלוך רב ואנשים רבים מעדיפים להימנע ממנה. אך במקרה של נזילה ברורה, יש לבצע את כל הפעולות הנדרשות – על מנת לשמור על הבית ועל הבריאות.