איתור תשתיות ומיפוי

איתור תשתיות תת קרקעיות נדרש במקרים רבים, הרבה יותר משנדמה. העולם שלנו מתפתח בקצב מהיר, בתים רבים נבנים, שכונות חדשות מוקמות, ערים חדשות קמות, והכול מצריך בנייה מסיבית וחפירה לעומק האדמה. האדמה נראית לנו לפעמים כשטח בר שאין בו דבר, אך הדבר אינו כך. גם בשטחים בין עירוניים, שנראים ככאלה שנשמרו טבעיים ויד הבנייה טרם הגיעה אליהם, לא תמיד הם אכן כאלה. תשתיות תת קרקעיות עוברות ברחבי המדינה לאורכה ולרוחבה, וחלק מהן נמצא גם בשטחים לא מעובדים.

לא חופרים לפני שמאתרים

לקראת בנייה הכוללת ביצוע חפירות עומק להנחת יסודות, או בניית מרתפים, יש לבדוק תחילה שהאדמה שעליה יקום המבנה אינה מכסה תשתיות תת קרקעיות שעוברות מתחתיה ועלולות להיפגע בתהליך החפירה. עבודות חפירה ללא בדיקה עלולות להיות מסוכנות לסביבה ולעובדים, ואם לא נעשית בדיקה ונפגעים צינורות וכבלים, עלולות להיות לכך השלכות מסוכנות ואף עלויות כספיות.

המדינה משקיעה רבות הפיתוח תשתית הכבישים, גשרים ומחלפים חדשים נבנים תוך כדי ביצוע חפירות בשטחים גדולים ופתוחים. מתחת לקרקעות אלה, אף שהן מצויות במיקום בין עירוני ובשטחים חקלאיים, נמצאים צינורות ותשתית מסוגים שונים המעבירים מים, חשמל וגז ממקורות מרכזיים, כמו אתרי חברת מקורות וחברת החשמל.

אילו תשתיות יכולות להיות מתחת לקרקע?

כבלי חשמל הכוללים מתח גבוה ותאורת רחובות וכבישים.

כבלי תקשורת הכוללים תשתית של בזק, כבלים וסיבים אופטיים.

צינורות גז המעבירים גז לאורך המדינה ומצוברים אל הבתים הפרטיים ואל הבניינים.

צינורות מים מקומיים ובין עירוניים.

צינורות ביוב ובורות ביוב.

תעלות ניקוז המיועדות לדאוג לפינוי מי גשמים מכבישים אל מקורות מים טבעיים ושאינם טבעיים ולוודא שאין הצפה עם עליית פני המים.

כדי לאתר תשתיות כאלה המצויות בקרקע לפני שחופרים, יש לפנות לחברה שמתמחה באיתור ומיפוי תשתיות, שיש ברשותה ציוד ומכשור מתאימים כדי לגלות מה נמצא מתחת לפני הקרקע. את מיפוי התשתיות התת קרקעיות מבצעים באמצעות מכשירים ייעודיים ומתקדמים, המעניקים תמונת מצב של המצב הקיים בשטח. כשמתכננים עבודות תשתית יש לדאוג לכך שהן יתבצעו ללא תקלות וללא נזקים לסביבה, שבה קיימת רשת צינורות צפופה.

כיצד מאתרים תשתיות?

https://gopanda.co.il/ מתמחה באיתור תשתיות ומיפוי מערכת GRP יכולה לסייע באיתור תשתיות לפני תחילת העבודות בשטח. חברת GO PANDA מתמחה באיתור ומיפוי תשתיות ניתן באמצעותה

לאתר קורות בטון, צנרת מסוגים שונים, חללים ומבנים תת קרקעיים וחומרים נוספים. מערכת ה-GRP יכולה לאתר כבלי תקשורת, חשמל, קווי ביוב, צנרת מים, צינורות מתכת להעברת גז ועוד. ניתן לאתר תשתיות העשויות מתכת בקלות כאשר יודעים את מיקומן, אך ניתן למצוא אותן גם אם אין מידע מוקדם על קיומן, אם כי זה עשוי להיות מורכב יותר. בשיטה זו מבוצעת סריקה סביבתית לאיתור סימנים להימצאות תשתית תת קרקעית. גופים מתכתיים המצויים באדמה קולטים אותות מגנטיים ומחזירים איתות, כך ניתן לאתר את מיקומם ואת עומקם.